CZYM JEST LSPI?
MILLERS OILS XF LONGLIFE LSPI – PYTANIA I ODPOWIEDZI CZYM JEST LSPI?
Przedwczesny zapłon przy niskiej prędkości obrotowej silnika (Low Speed Pre Ignition), to nic innego jak niekontrolowane spalanie. Pojawia się, gdy olej silnikowy miesza się w komorze spalania (na powierzchni cylindra) z paliwem, oraz atomizuje, tworząc mieszaninę, która ściśnięta przez tłok zapala się zanim świeca da iskrę. To skutkuje szybkim, niekontrolowanym wzrostem ciśnienia, który może uszkodzić tłoki, pierścienie, głowicę, korbowód.
LSPI pojawia się przy mocnym otwarciu przepustnicy przy niskich i średnich obrotach silnika, np. przy przyspieszaniu z małej prędkości na 5tym lub 6tym biegu.
DLACZEGO TEN PROBLEM WYSTĄPIŁ DOPIERO TERAZ?
Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na bardziej wydajne samochody osobowe, producenci zmodyfikowali silniki wykonane w technologii „downsizingu” (mała pojemność, turbo) tak, by zmniejszyć ich zużycie paliwa, oraz emisję spalin. Jednak, jako skutek uboczny, w niektórych z nich wystąpiło ryzyko wystąpienia LSPI.
CZY LSPI WYSTĘPUJE ZARÓWNO W SILNIKACH BENZYNOWYCH, JAK I DIESEL?
Nie, LSPI to problem wyłącznie silników benzynowych – ze względu na inny niż w silnikach Diesel rodzaj zapłonu (świeca zapłonowa).
W JAKI SPOSÓB PRODUKT MILLERS OILS MOŻE POMÓC ROZWIĄZAĆ PROBLEM?
Stworzyliśmy nowy olej silnikowy, XF LONGLIFE LSPI 5w30, który wykorzystuje najnowsze dodatki chemiczne rekompensujące niedobory konstrukcyjne silnika. To oznacza, że kierowcy mogą uniknąć problemu LSPI stosując odpowiedni olej.
Specyfikacja:
API SN, SN-RC (Resource Conserving)
ILSAC GF-5
GM Dexos 1 Gen 2
Ford M2C946A
Szukasz oleju spełniającego powyższe parametry?
Znajdziesz go w naszym sklepie internetowym w opakowaniach 5 litrowych: https://www.rpmotorsport.pl/oleje-silnikowe-syntetyczne/olej-silnikowy-millers-oils-xf-longlife-lspi-5w30-5l.html
oraz 1 litrowych: https://www.rpmotorsport.pl/oleje-silnikowe-syntetyczne/olej-silnikowy-millers-oils-xf-longlife-lspi-5w30-1l.html